Xuan lan yoga para embarazadas

Yoga is good for pregnant women

Mainly, we must be careful with excessive effort. Therefore, if we notice shortness of breath, feeling dizzy or that in any posture we are forcing the body (it should be done comfortably, without costing breathing while performing it) it is better to suspend the practice.

In particular, some techniques, such as Bikram yoga (which is performed at high temperatures, and therefore favors that there are drops in tension) or Ashtanga yoga, which requires considerable strength, are not recommended, especially for beginners.

In addition, techniques that increase the pressure on the abdomen, decrease the flow of oxygen to the placenta or increase the internal temperature should also be avoided at any other time of the day:

Yoga’s own breathing techniques (pranayama) are an excellent ally to learn how to breathe during labor, helping us to calm down, control pain, oxygenate ourselves (also our baby) and connect with the internal musculature of the body, including all that will help us in pushing and that will be working during contractions.

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Practicing yoga wisely during pregnancy is a powerful way to prevent discomfort, adapt the body and hips for the changes, connect with the growing baby and prepare for childbirth.

  ¿Qué posturas de yoga no hacer en el embarazo?

If you have little experience practicing yoga, it’s best to start gently, evolving from gentle postures focused on stretching and breathing. But whatever your practice, it is a period of adaptation and should be taken with tranquility and awareness in the movements and exercises to be performed.

In addition, slower and calmer breathing exercises or Pranayama, such as alternate breathing, Nadhi Sodhana (alternate breathing 3:6-inhale in three times, exhale in six times-without retention) or Ujjayi natural nasal breathing, can help you to reduce nausea and be more calm and relaxed during this new stage of life.

To work on strength, practicing the Adapted Sun Salutation and warriors holding the posture can be practiced, although making slow and soft movements, to avoid falls and possible dizziness.

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Maternidad y yoga

El yoga es apto para casi todo el mundo. Hay de todos los niveles: para principiantes, para embarazadas, para niños, en silla… También hay una gran variedad de estilos. Te animo a que encuentres el tuyo.

Aunque muchos piensan que es simplemente un deporte, yo creo que el Yoga va mucho más allá. Es una disciplina holística que ayuda a mejorar tu postura, la calidad de tus pensamientos, la concentración, la flexibilidad, la digestión y mucho más.

Y después de los muchos altibajos que supone estar en casa, y con la familia, 24 horas al día durante muchos días seguidos, sentí la necesidad de tener MI espacio y MI momento. Fue entonces cuando descubrí el yoga, entre otras muchas cosas también.

En enero de 2017, una de mis Intenciones de Año Nuevo fue “Sanar mi espalda con Yoga o Pilates”. Había sufrido de dolor de espalda durante la mayor parte de mi vida. En mayo de ese mismo año, alguien me sugirió que probara el yoga por mi cuenta en casa y me recomendó a Adriene Mishler – “Yoga con Adriene” .    La busqué en Internet, empecé su reto de 30 días de yoga y no he parado desde entonces. Al principio fue un verdadero reto, difícil. No podía entender que el Perro hacia abajo fuera una postura de descanso. Ahora es una de mis asanas favoritas.

  Se puede hacer yoga en el primer trimestre de embarazo

Por admin

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